Proč ten web nefunguje I.

Existuje několik řešení, jak web postavit zhruba zdarma. 7divs, Wix, Wordpress, Drupal, Webnode, eshop postavíte na OpenCart nebo PrestaShopu. Zabralo to dlouhé hodiny, ale konečně to máte! Sláva!

Spustíte první kampaň a... a nic se neděje.

 

A proč tomu tak je?

Když jsme vyvinuli 7divs - nástroj pro tvorbu a správu webů, zákazníci byli nadšení. Mohli totiž s webem dělat prakticky cokoliv. Splnit si veškeré tajné touhy a vložit na web všechno. Rychle, snadno a kromě tarifu zdarma.

Tak tam dáme všechny materiály, co máme! Ať je to plné obsahu, ať si to všichni přečtou! To nám vydělá balík!

 

Méně je na webu více

Všichni s nadšením čteme příbalové letáky, pojistné podmínky a technické manuály. Je to prostě takové zábavné čtení pro volné chvíle, ze kterého se srozumitelně a jasně dozvíme, že nemáme strkat prsty do zásuvky. A přitom to jde říct právě tou jedinou větou. Často na web vkládáte dlouhé, nic neříkající a dokola se opakující texty. Já je nečtu, zákazník je nečte a troufnu si vsadit dvacku, že vy je také nečtete (pokud jsem prohrál, máte u mě dvacku). A to je chyba. Přečtěte si to a důkladně promažte. Zkraťte to. Vyřešte to sdělení tady, teď a napořád. Je to červený auto a jede jako drak.

 

Kdo vlastně jste?

Společnost XY je ryze česká výrobní firma a zabývá se výrobou XYZ od roku 1990, takže má mnohaleté zkušenosti s návrhy i realizací produktů.

Tak to je gól. S takovouhle firmou šel bych světa kraj. Ty zkušenosti, léta praxe, to nikdo nepředčí. Ani to nikdo nebude dál číst.

Naše vlněné svetry vás skutečně zahřejí. Každý svetr totiž vyrábíme ručně a proto vám zaručíme 100% kvalitu a jako dárek dostanete certifikát pravosti a originální tašku.

To už je lepší. Jestli vyrábíte svetry, ozvěte se, vyladíme to.

 

"Vítejte na našich stránkách!" S vykřičníkem

Hubana na tvář a štamprli. Spát můžete ve světnici a na kraji vsi je hospoda.

Možná se usmíváte, možná vám zatrnulo. Máte to na webu? Uf, já jen pro jistotu.

Takže místo toho dáme nějaký zvučný nadpis: "V našem svetru určitě nezmrznete". Jo a nepište tam tečku, nepatří tam. Ten nadpis vlastně má ještě jedno pravidlo - ukažte v něm stručně a jasně, proč právě ten váš produkt nebo služba přinese zákazníkovi užitek nebo dokonce požitek.

 

Kontakt, sídlo firmy, bankovní spojení

Nebo raději řeknete lidem, ať se u vás zastaví, protože se na ně těšíte?

 

Multifunkční systém pro profesionály

Skvěle, můžete mi jej doručit ke kontejneru? Právě se toho zbavuji, chtěl jsem totiž vysoušeč, protože mi napršelo do sklepa a ne kdovíjaký megahypermonstrózní sci-fi přístroj s hybridním pohonem.

 

Ano, může to být v textech

Samotný text vás nespasí. Může však výrazně vylepšit nejen vaší image, ale především prolomit to ledové Googlování, dokud zákazník nenajde nižší cenu. Další prvky jako UX, struktura, grafika už stojí peníze. Ale trochu ten text poladit zvládneme snad všichni, no ne?

V dalším díle se podíváme na grafiku.

 

Proč ten web nefunguje II. - Grafika

Proč ten web nefunguje III. - Reklamy a propagace

Proč ten web nefunguje IV. - SEO a UX dohromady

 

Číst další článek